Zasady użytkowania biurek do pracy na stojąco

Zasady użytkowania biurek do pracy na stojąco

Coraz więcej osób decyduje się kupować biurka przeznaczone do pracy w pozycji stojącej. Jest to bardzo korzystne dla zdrowia kręgosłupa, ponieważ nie od dziś wiadomo, że siedzenie jest nienaturalną pozycją, która wpływa negatywnie na kręgosłup i przyczynia się do rozwoju wielu innych chorób.

Wystarczy wpisać w wyszukiwarce internetowej hasło „biurko stojące czy warto”, aby znaleźć liczne argumenty przemawiające za takimi produktami. Zwykle są to korzyści zdrowotne oraz związane z wydajnością. Oczywiście długie stanie może być również szkodliwe i należy też pamiętać, że nie da się całkowicie wyeliminować siedzenia. Należy je jednak ograniczyć stosując biurka stojące w prawidłowy sposób.

Nie należy przesadzać z czasem spędzonym w pozycji stojącej

Jak już zostało wspomniane wcześniej, wielogodzinne siedzenie, jak również stanie jest szkodliwe. Dlatego warto znaleźć złoty środek i od czasu do czasu zmieniać pozycję na siedzącą oraz odwrotnie. To dlatego właśnie świetnym wyborem jest biurko regulowane, które umożliwia zmianę pozycji, za każdym razem, gdy odczuwany jest dyskomfort lub zmęczenie. Istotną sprawą jest cierpliwość i przyzwyczajenie się do takiego biurka.

Istotną sprawą jest możliwość ruchu, takiego jak machanie rękoma, przysiady, marsz w miejscu, itp. Czynności takie zapewniają nogom i całemu organizmowi możliwość odpoczynku. Unika się w ten sposób cierpnięcia kończyn, zbędnego nacisku i innych negatywnych czynników. 

Korzystanie z elementów wspomagających nogi i stopy jest również kluczowe

Warto też wykorzystywać podnóżek, dzięki któremu możliwe jest odciążanie poszczególnych nóg. Sam proces przekładania nóg jest aktywnością fizyczną, dzięki której praca jest wykonywana o wiele bardziej komfortowo. Kolejną ważną sprawą jest unikanie stosowania butów na obcasie lub innego niewygodnego obuwia. Najlepszym wyborem dla osób, które korzystają z mebla, jakim jest biurko do pracy na stojąco, są płaskie buty, które są wygodne dla stóp i nie obciążają pleców ani kolan.

Jeśli ktoś decyduje się na biurko z regulacją wysokości, wówczas osoba taka powinna zainteresować się też specjalną matą przeciwzmęczeniową. Zapewnia ona odpowiednią miękkość i komfort stania oraz poprawia krążenie w nogach.

O czym jeszcze warto pamiętać

Pracując przy biurku stojącym, należy unikać garbienia się i nieprawidłowej postawy mogącej wpłynąć negatywnie na kręgosłup. Ważne jest też odpowiednie nawodnienie, dieta i regularne treningi. Dzięki temu zapewnimy sobie ochronę przed współczesnymi chorobami cywilizacyjnymi, a praca przy stojącym biurku nie będzie uciążliwa i problematyczna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *